Aan het roer van de zaak: interview met Belisol-franchisenemers

Belisol werkt altijd met een strakke timing en houdt rekening met je smaak, je wensen en je budget. Dat blijkt ook uit de aanpak van elk van onze zaakvoerders. Zij vertellen je graag hoe dat in zijn werk gaat …

Uitgebreid advies bij een kopje koffie

Wim Hernaut (Belisol Asse): “Belisol heeft ramen en deuren voor elke smaak en elk budget. Naast de verschillende materialen – hout, pvc en aluminium –hebben we ook verschillende stijlen binnen elk materiaal. Zo is het mogelijk om te kiezen voor aluminium ramen in een landelijke stijl of voor hout in een strakke uitvoering.

Elke klant die bij ons over de vloer komt in de showroom, krijgt dan ook uitgebreid advies over de beste keuze voor zijn woning. Daarvoor nemen we ruim de tijd: vaak zitten we een uur tot anderhalf uur aan tafel met een lekkere kop koffie erbij om de verwachtingen uit te pluizen.

Soms verschillen koppels ook van mening en dan helpen wij hen om een compromis te sluiten. We peilen steeds naar de smaak, polsen naar het droomresultaat en houden het budget in het achterhoofd om zo iedereen gepersonaliseerd advies te bezorgen.”

Liefde voor het vak

Dave Cafmeyer (Belisol Roeselare): “Door onze plaatsers op voorhand goed te informeren over elke werf, krijgt de klant een goed voorbereid team over de vloer. De werfopvolger overloopt kort voor de plaatsing samen met de klant wat er moet gebeuren.

Voor ze de oude ramen uitbreken, wordt eerst alles nog eens opgemeten om 100% zeker te zijn dat alles past. We plaatsen altijd eerst alle nieuwe ramen en pas daarna – de volgende dag – werken we ze af. Dat is efficiënter, en zo krijgt de klant veel sneller een idee van het eindresultaat.

Na de plaatsing ruimen we alles netjes op. De klant krijgt ook nog uitleg van de ploegleider over het onderhoud van de ramen, het gebruik van de veiligheidssloten en vliegenramen. Via de tevredenheidsenquête kan de klant ook nog doorgeven of alles naar wens is verlopen. Eventuele opmerkingen worden altijd opgevolgd door de verkoper of de dienst na verkoop.”

Innovatie op maat

Frédéric Meys (Belisol Brussel): “Belisol ontwikkelt steeds nieuwe producten die rekening houden met de wensen van onze klanten en met de evoluerende eisen. Vaak hebben die te maken met nieuwe isolatievoorschriften. Zo hebben we in ons pvc-gamma nu de superisolerende raamprofielen ‘Futura’.

Ze bestaan in drie modellen: de Futura Pure heeft een strakke, hedendaagse stijl, terwijl Futura Luna en Prestige een meer landelijke uitstraling hebben. Allemaal houden ze kou perfect buiten.

In ons aluminium-gamma zijn de Holux-profielen ramen en -deuren top, zowel esthetisch als innovatief. Klanten hebben binnen Holux nog de keuze tussen verschillende isolatieniveaus, maar elke versie levert topprestaties in isolatie en veiligheid. Door de onzichtbare scharnieren is hun stijl extra strak. Holux is een mooi voorbeeld van de evolutie in ons aanbod. Nog altijd leeft het cliché dat aluminium zeer geschikt is voor grote afmetingen maar dat de isolatie minder goed is. Met Holux bewijzen we dat dat niet zo hoeft te zijn.”

Prijs-kwaliteit: ons stokpaardje

Alexis Desmytter (Belisol Doornik):“Nieuwe ramen of deuren nemen een grote hap uit het budget van onze klanten. Daarom bekijken we elk project op maat van de klant. Samen met de klant – in functie van oppervlakte, smaak en budget – bepalen we welk materiaal het best in het plaatje past: pvc, hout of aluminium.

Het materiaal bepaalt voor een stuk de prijs, maar binnen elk materiaal zijn er ook nog verschillende prijscategorieën. De prijskwaliteitverhouding is altijd prima – lage kwaliteit leveren we simpelweg niet.

Niet iedereen kan al zijn ramen in één keer vernieuwen. Toch raden we aan om zoveel mogelijk tegelijk te doen, omdat dat goedkoper uitkomt per raam. Zo hoeven we niet voor elk raam apart verschillende keren langs te komen om op te meten en te plaatsen. In ieder geval krijgt de klant op voorhand een gedetailleerde prijsofferte van de plaatsing, inclusief de afwerking. Nooit ‘verrassingen’ op de factuur!”

Kwaliteit in elke stap

Timothy Vandenbulcke (Belisol Brugge-Knokke): “Kwaliteitscontrole is deel van onze service – we bieden niet voor niets een garantie van 10 jaar. We hebben werfleiders in dienst die op elke werf een oogje in het zeil houden. We kunnen op die manier snel reageren als er een probleem opduikt. Wij plaatsen vooral ramen en deuren bij renovatieprojecten en dan krijg je soms te maken met onvoorziene omstandigheden.

Ook de timing is heilig. Na het ondertekenen van het contract, gaan we de ramen definitief opmeten. Het duurt 6 tot 9 weken om de ramen te maken, maar 1 week na de opmeting krijgt de klant al de exacte datum van de plaatsing, zodat hij genoeg tijd heeft om zich te organiseren.

De werfleider doet de laatste dag zijn finale check en kijkt of alles netjes is afgewerkt en of de klant tevreden is met het resultaat. Zijn er toch nog aanpassingen nodig, dan sturen we onze serviceplaatser ter plaatse.”

Meer informatie vind je op onze pagina over Belisol Franchise.

Belisol magazine

Blijf op de hoogte van onze nieuwigheden en laat ons jou inspireren

Gratis magazine

Onze showrooms

Belisol heeft meer dan 40 showrooms met lokale experts in heel België.

  • Onze ramen en deuren passen bij uw smaak, woning en budget
  • Elke bestelling verloopt professioneel en punctueel
  • We plaatsen vakkundig en werken af met liefde
  • Kwaliteitscontrole en 10 jaar garantie zijn altijd inbegrepen