Belisol vakmannen aan het woord

Belisol zet haar vakmanschap en expertise volledig in het teken van de klant. We interviewden 3 van onze vakmannen die zich dagelijks voor de volle 100% inzetten, steevast met één doel: tevreden klanten!

Vakman met precisie én enthousiasme: opmeter Alain Coppin

Woningen opmeten, projecten begeleiden, klanten adviseren, dossiers uitwerken, voortdurend op de baan zijn … Het is een drukke én voldoening gevende job voor Alain Coppin, opmeter bij Belisol Hasselt. Elke werkdag begint hij dan ook vol overtuiging.

Wat maakt je werk zo boeiend?

“Jaren geleden startte ik als monteur. Maar al vlug toonde ik meer interesse voor een job als opmeter. Het zijn drukke werkdagen, met veel verantwoordelijkheid. Maar ik houd net van die uitdaging. Ik ben graag bezig, ook sociaal, met de klanten.”

Je doet dus meer dan het opmeten van ramen en deuren alleen?

“Natuurlijk! Eerst overloop ik samen met de klant de offerte tot in het detail. Dan begin ik met de opmetingen van ramen en deuren. Ik adviseer de klant ook over de afwerking: draairichting, toebehoren, … Ik noteer alles voor de plaatsers en zet het op plan. Ik doe een viertal opmetingen per dag. In de late namiddag werk ik tot slot de dossiers nog uit.”

Doe je enkel opmetingen van huizen?

“Nee, de projecten zijn heel gevarieerd. Zo zorgen we bijvoorbeeld regelmatig voor ramen en deuren in grote appartementsblokken. Of moeilijke renovatieprojecten met gigantische glaspartijen of zware constructies waarbij de uitvoering wel onmogelijk lijkt… Dan blijven we gewoon zoeken tot de klant perfect tevreden is met ons voorstel.

Natuurlijk zorg ik er voor dat ik bij de start van de werken aanwezig ben. Zo kan ik de plaatsers begeleiden. Op plan een moeilijke constructie uittekenen of de werken echt uitvoeren, dat is nog een verschil natuurlijk. Ook hier weer doe ik het voor de uitdaging en voor de glimlach van de klant!”

Vakmannen ramen

Vakman met 22 jaar ervaring: plaatser Rudi Poppe

Een vakman met tonnen ervaring die graag de handen uit de mouwen steekt, dat is Rudi. Hij werkt inmiddels al 22 jaar voor Belisol Sint-Niklaas. En dat nog steeds met evenveel energie en liefde voor het vak.

Hoe verloopt een werkdag voor jou?

“In samenspraak met de adviseur en de opmeter stellen we onze planning op. Eens aangekomen bij de klant overlopen we alles, ook de afwerking van de ramen en deuren in grote lijnen. Dan beginnen we eraan. Normaal gezien werken we in een team van 2 plaatsers. Mijn collega zorgt voor het schrijnwerk en de bezetting langs de binnenkant, ik zorg voor de buitenkant.”

Hoeveel ramen plaats je zo op een dag?

“In een standaard woning plaatsen we ongeveer 5 ramen per dag. Stel dat we alle ramen in de woning vervangen, zijn we dus ongeveer een week bezig aan één project. Komen er bijvoorbeeld nog rolluiken aan te pas, dan kan het iets langer duren.”

Dan sta je dus dagelijks erg dicht bij de klanten?

“Inderdaad. We overleggen dan ook zoveel mogelijk met hen. Het gebeurt regelmatig dat de klant bij plaatsing nog wat aanpassingen wil. Natuurlijk ligt het tegen dan al lang vast of het houten, aluminium of pvc profielen worden, maar aanpassingen in de binnenafwerking zijn geen probleem.”

Welke aspecten in je job trekken je het meest aan?

“Ik geniet vooral van de variatie. Elk project is anders, elke klant is anders. Het is absoluut geen bandwerk. Bovendien ben ik dagelijks buiten. Elke dag een frisse neus, wie wil dat nu niet?”

Luisterend oor én proactie: verantwoordelijke dienst na verkoop Frederick Sieuw

Bel je naar de klantendienst van Belisol Brugge, dan krijg je gegarandeerd Frederick aan de lijn. Maar eigenlijk belt hij klanten vooral zélf op, om de afwerking te bespreken of gewoon om te vragen of je Belisol-project vlot verlopen is. Klantentevredenheid voorop!

Wat houdt je job zoal in?

“De Dienst na verkoop van Belisol Brugge staat in voor de afhandeling van projecten en klantenservice in de regio Brugge, Oostende en Oostduinkerke. Eigenlijk fungeer ik als tussenpersoon voor de klanten enerzijds en de adviseurs, monteurs, techniekers, werfverantwoordelijken, anderzijds. Concreet wil dat zeggen dat ik na elke werf de klant in kwestie contacteer.”

Waarom contacteer je hen dan?

“Dat kan om verschillende redenen zijn. Soms moet de klant de afwerking nog kiezen. Of het kan zijn dat hij nog wat aanpassingen wil aan zijn ramen en deuren. Dan zorg ik voor de bijbestellingen en regel ik de aangepaste offerte. Vervolgens zoek ik samen met de klant een geschikt moment om onze vaste technieker die zaken te laten uitvoeren. Ook als er helemaal niets meer moet gebeuren, gaat de werfverantwoordelijke nog even langs om alles te controleren.”

Is dergelijk klantencontact belangrijk, denk je?

“Daar ben ik vast van overtuigd. We werken proactief. We proberen elk project af te handelen binnen de week. Klanten merken dat we er zijn voor hen, dat we elk project even belangrijk vinden. Luisteren, begrijpen én een efficiënte oplossing vinden, dat hoort tot de Belisol belofte. Enthousiaste klanten zijn trouwens de beste ambassadeurs voor Belisol!”

Wat is jouw drijfveer in je werk?

“Zonder twijfel: tevreden klanten. Ik help mensen graag en wil elke keer weer een goede afloop en een schitterend resultaat. Ook hangt er hier op kantoor een heel aangename sfeer. De omgang is met iedereen even goed. Dat is natuurlijk prettig werken.”

Ontdek meer Belisol-nieuws in ons magazine. Vraag nu je gratis exemplaar!

Ons vakmanschap in cijfers

  • Elke dag plaatst Belisol in België nieuwe ramen en deuren bij maar liefst 150 gezinnen.
  • Dat wil zeggen dat elke plaatser minstens 5 ramen of deuren per dag plaatst.
  • Elke dienst na verkoop doet per regio ongeveer 100 telefoontjes per week om klantentevredenheid te garanderen (naast ontelbaar veel mails natuurlijk).
  • Een Belisol-opmeter meet dagelijks ca. 4 projecten op.

Belisol magazine

Blijf op de hoogte van onze nieuwigheden en laat ons u inspireren

Gratis magazine

Onze showrooms

Belisol heeft meer dan 40 showrooms met lokale experts in heel België.

  • Onze ramen en deuren passen bij uw smaak, woning en budget
  • Elke bestelling verloopt professioneel en punctueel
  • We plaatsen vakkundig en werken af met liefde
  • Kwaliteitscontrole en 10 jaar garantie zijn altijd inbegrepen