Onderhoud van ramen en deuren zonder zorgen

Ramen en deuren zonder zorgen, dat is de Belisol belofte. En dat zijn niet zomaar woorden. Word je bij ons klant, dan mag je rekenen op topkwaliteit, van product en service tot een professioneel onderhoud dankzij ons gloednieuw care-contract.

We spraken met Jeroen Reijnen, gedelegeerd bestuurder van Belisols partner Windocare, het bedrijf dat instaat voor het onderhoud van je nieuwe ramen en deuren.

Wat houdt het contract in?

Jeroen: “Dankzij dit care-contract komen we gegarandeerd jaarlijks of tweejaarlijks – naargelang je keuze – bij je langs om je Belisol-aankoop te controleren. Dan gaat het meer bepaald om een inspectie van de profielen en het glas plus een technisch onderhoud en smering van het beslag. De eerste twee jaar na je aankoop is het care-contract volledig gratis!”

Moeten klanten dan jaarlijks contact met jullie opnemen?

Jeroen: “Nee, wij werken proactief. Een jaar na de definitieve oplevering nemen we contact met je op om een bezoek vast te leggen. Dat preventief onderhoud doen we sowieso tweemaal. En als er intussen een schadegeval is of een ander problem met je ramen of deuren, helpen we je natuurlijk ook verder.”

En wat na die twee jaar?

Jeroen: “Dan kies je zelf: je kan het stopzetten, hetzelfde onderhoudscontract voortzetten of kiezen voor één van de drie andere types care-contracten. Het hang- en sluitwerk doorstaat immers heel wat weersomstandigheden. Voor onder andere het basisonderhoud en de reiniging sta je zelf in, maar voor de mechanische kant van je ramen en deuren reken je best op een specialist. We bieden een contract aan van één, twee of drie sterren. Die eerste twee jaar heb je er eentje van twee sterren.”

Waarom is het onderhoud van ramen en deuren zo belangrijk?

Jeroen: “Het is gewoon niet meer dan logisch. Je gaat toch ook geregeld met je wagen voor onderhoud naar de garage, zelfs als er niets mis is? Dat doe je uit voorzorg. Je wil namelijk de topkwaliteit van het product nog jarenlang behouden. Dat is ook het geval voor je ramen en deuren. We willen komaf maken met de tendens van vroeger waarbij mensen ramen en deuren aankochten en er vervolgens 30 jaar niet meer naar omkeken. 90% van de problemen met ramen en deuren is immers te wijten aan gebrekkig onderhoud. Dat is zonde.”

Heeft het care-contract een invloed op de garantie van je ramen en deuren?

Jeroen: “Sowieso had je al een garantie van 10 jaar op de plaatsing, m.a.w. de profielen, luchtdichtheid, condensatie … Nu kan je ook na twee jaar de garantie op het beslag en het hang- en sluitwerk onbeperkt verlengen. Als dat niet zorgeloos is!”

Heb je interesse in het care-contract? Je Belisol-adviseur legt je graag de verschillende mogelijkheden uit.

Belisol magazine

Blijf op de hoogte van onze nieuwigheden en laat ons u inspireren

Gratis magazine

Onze showrooms

Belisol heeft meer dan 40 showrooms met lokale experts in heel België.

  • Onze ramen en deuren passen bij uw smaak, woning en budget
  • Elke bestelling verloopt professioneel en punctueel
  • We plaatsen vakkundig en werken af met liefde
  • Kwaliteitscontrole en 10 jaar garantie zijn altijd inbegrepen